Így játszd a SmileBalls társasjátékot!

Dobozos SmileBalls társasjáték leírása

A JÁTÉK CÉLJA 

A saját starthelyről indulva minél többet elfoglalni az ellenfél starthelyének mezői közül.

A JÁTÉK GYŐZTESE 

Az nyer, aki a játékidő alatt a legtöbbet tud az ellenfele startmezőiből elfoglalni.

DÖNTETLEN 

Ha egy játékos úgy beszorítja a másikat, hogy az nem tud lépni, akkor nincs győztes, a játék döntetlenül végződik.

8 EGYSZERŰ JÁTÉKSZABÁLY 

1.   Szabály: > A soron következő játékosnak lépéskényszere van és annyit kell lépnie, amennyit a dobókockával dobott.
2.  Szabály: > Minden körben bármely koronggal/golyóval léphetsz, de egy körben csak egy korongot/golyót mozdíthatsz meg.
3.  Szabály: > A korongot/golyót csak csúsztatni/görgetni szabad, felemelni nem. Felemelés esetén azokat vissza kell tenned a kiinduló helyére, és kimaradsz a következő lépésből.
4. Szabály: > Egy irányban tetszőleges számú mezőt léphetsz addig, ameddig szabad a pálya. Kiütés, átugrás nincs.
5. Szabály: > Mivel az egymással szomszédos pályákon a korongok/golyók nem férnek el egymás mellett, ezért a továbbhaladáshoz ki kell kerülöd az útban állót.
6. Szabály: > Az oda-vissza lépést egymás után csak 2x ismételheted meg. A csiki-csuki helyzet fenntartása tilos! Ha nem tartod be ezt a szabályt 2 lépésből kimaradsz.
7. Szabály: > Ha ketten játszotok, akkor fejenként max. 9 korongot/golyót használhattok, ha hárman, vagy négyen, akkor fejenként max. 7 darabot.
8. Szabály: > Ha olyan helyzet alakul ki a játék során, hogy egy játékos nem tud lépni, mert “beszorítják”, akkor nincs győztes; döntetlen az eredmény.

Javaslatok és megfontolások a játék megkezdése előtt.

1. Az első találkozás alkalmával érdemes csak ismerkedni a táblával, és azt kipróbálni, miként mozgathatók a korongok vagy golyók a pályán.

Nézd meg azt is, hogy a játéktér egy adott pontját hányféle módon tudod elérni!

2. Bár a szabályok nagyon egyszerűek, mégis alaposan olvasd el őket. Előtte nyisd ki a táblát, helyezz el rajta korongokat, és minden szabályt rögtön próbálj is ki a pályán! 

Smileballs társasjáték papírtáblája

3. Érdemes először csak ketten játszani, az alábbi felállásból kiindulva.

Próbáljatok ki többféle hozzáállást, többféle lépéssort, legalábbis az elején, mert abból rengeteg tapasztalatra tudtok szert tenni.

A játékot 4-5 koronggal kezdjétek, aztán növeljétek a számot egyesével akár 9-ig, de csak elővigyázatosan a növeléssel, mert ahogy nő a lehetőségek száma, úgy emelkedik a nehézségi fok is.

4. Játsszatok le egy lerohanós menetet, amikor agresszívan csak a saját stratégiádat követed, és nem működsz együtt a másik játékossal. 

5. Ezután játsszatok egy együttműködő menetet is, amikor eltöprengsz a másik lépésein és igyekszel kitalálni a stratégiáját.

Smileballs társasjáték papírtáblája

6. A kétszemélyes után van értelme kipróbálni egy hármas játékot is, mert abban egészen másféle módon kell gondolkodni és játszani.

Három játékos esetén: a játékot 3-4 golyóval/koronggal érdemes elkezdeni, és aztán lassan növelni a számot egyesével maximum 7-ig!

De figyeljetek, mert itt már nagyon zsúfolttá válik a játéktér!

7. Érdemes kipróbálni egy olyan variációt, amikor a korongokat nem a velük megegyező színú start mezőkre helyezitek, hanem arra, amelyik a másik játékos korongjának színe. Ebben az esetben ez egy vizuális segítség lehet, hiszen ilyenkor a cél a saját korongjaiddal megegyező színű start mezőkre jutás.

Smileballs társasjáték papírtáblája

8. Négy játékosnál fokozódnak az izgalmak.

A játékot 3-4 koronggal kezdjétek, azután emelhetitek egyesével a számot, akár 7-ig, de figyelve az áttekinthetőségre és az exponenciálisan növekvő bonyolultságra.